بانکها دیگر نمیتوانند دیجیتالی کردن بکآفیس خود را بیش از این به تعویق بیندازند، امروزه بیشتر بانکها روی تجربه مشتری متمرکز شدهاند و صنعت بانکداری با فناوریهای دیجیتال بیگانه نیست. تحقیقات مرکز کسبوکار دیجیتال MIT بیانگر آن است که بیش از 94درصد مدیران صنعت بانکداری تحول دیجیتال را به مثابه یک فرصت سرمایهگذاری میپندارند. به عنوان مثال در سال 2011، بانکها در سطح جهان نزدیک به 13 میلیارد دلار برای سرمایهگذاری در کانالهای دیجیتال صرف كرده و یک سوم از کل بودجه دیجیتال خود را به بانکداری تلفن همراه اختصاص دادند. علیرغم فرصتهای متعدد سرمایهگذاری دیجیتال، بانکها عمدتا در زمینه تغییر تجربه مشتری با استفاده از فناوریهای دیجیتال تمرکز كردهاند. بدیهی است، آنها یک فرصت بالقوه بزرگتر را که شامل دیجیتالسازی عملیات است از دست میدهند.
در این مقاله به تألیف دکتر رضا سمیعزاده در خصوص دیجیتالی شدن بک آفیس خدمات بانکی مطالبی مطرح شده است.
دکتر رضا سمیعزاده؛ کوچ تحول دیجیتال و چابکی سازمانی