پنج تغییر IT سازمانهای چابک مقیاسپذیر
ظهور شرکتهای دیجیتال در 20 سال گذشته، بازیگران سنتی این صنعت را – برای داشتن سرعت، تجربه و انعطافپذیری عالی – به بازنگری شدید در مدلهای تجاری خود مجبور کرده است. در حقیقت، در حالی که مسئولین این شرکتها با فرآیندها و تکنولوژیهای فعلی برای تطبیق خدمات خود و ارائهی خدمات دیجیتالی دچار مشکل هستند، بازیگران دیجیتال جدید میتوانند خدمات اولیه را از طریق موبایل ها ارائه دهند، که تنها چند کلیلک و چند دقیقه، برای مثال برای افتتاح یک حساب بانکی جدید یا ایجاد اینترنت خانگی زمان لازم دارند.
در طول پنج سال گذشته، بسیاری از شرکتها در سرتاسر صنعت شروع به آزمایش مزایای چابکی کردهاند – و برخی از آنها (بانک ها، مخابرات، خرده فروشان، و دیگر شرکت ها) حتی به سمت چابکی سازمانی (که بر اساس ایجاد سازمانهای منعطفی که به طور پیوسته تکامل پیدا میکنند تا از فرصتهای ایجاد شده در بازار بهره گرفته و همزمان کارمندان خود را هم به کار بگیرند)، حرکت کردهاند. مزایا بسیار مستقیم و مشخص هستند: شرکتهایی که چابکی سازمانی را با موفقیت میپذیرند، میتوانند، بر طبق تحقیق McKinsey، عملکرد مالی را به اندازهی 20 تا 30 درصد افزایش دهند. این عملکرد با یک پیشرفت 30 تا 50 درصدی در در عملکرد اجرایی، بهبود 10 تا 30 امتیازی در امتیاز داده شده از طرف مشتریان، و بهبود 20 تا 30 امتیازی در امتیاز مشارکت کارمندان تقویت میشود. این عملکرد بهتر به همراه تجربه و پایگاه مشتریان موجود شرکتهای سنتی، به آنها کمک میکند که از رقابت عقب نمانده و به صورت مؤثر با متحول کنندگان دیجیتالی رقابت کنند.
سازمانهای چابک موفق – در هر اندازه و در کل صنایع – رویکردی مشابه را درمورد پنج عنصر اصلی یعنی استراتژی، ساختار، فرایند، مردم و تکنولوژی اتخاذ میکنند. و در حالی که شرکتهای بسیاری با موفقیت با چهار عنصر اصلی مواجه میشوند، آنها اغلب همچنان با عنصر آخر یعنی تکنولوژی دچار مشکل هستند. در این مقاله، ما در مورد چالشهای رایج در دستیابی به چابکی سازمانی از دید IT بحث میکنیم و پنج تغییری را که CEO ها و مدیران ارشد اطلاعاتی (CIO ها) میتوانند به همراه هم برای قرارگیری در مسیر درست، افزایش سرعت IT تا ده برابر، و کاهش هزینهها برای رسیدن سطح به دست آمده توسط برترین های دیجیتال انجام دهند، مشخص میکنیم.
عصر پرداخت،شهریور ۱۴۰۱
نوامبر 28, 2022پنج تغییر IT سازمانهای چابک مقیاسپذیر
ظهور شرکتهای دیجیتال در 20 سال گذشته، بازیگران سنتی این صنعت را – برای داشتن سرعت، تجربه و انعطافپذیری عالی – به بازنگری شدید در مدلهای تجاری خود مجبور کرده است. در حقیقت، در حالی که مسئولین این شرکتها با فرآیندها و تکنولوژیهای فعلی برای تطبیق خدمات خود و ارائهی خدمات دیجیتالی دچار مشکل هستند، بازیگران دیجیتال جدید میتوانند خدمات اولیه را از طریق موبایل ها ارائه دهند، که تنها چند کلیلک و چند دقیقه، برای مثال برای افتتاح یک حساب بانکی جدید یا ایجاد اینترنت خانگی زمان لازم دارند.
در طول پنج سال گذشته، بسیاری از شرکتها در سرتاسر صنعت شروع به آزمایش مزایای چابکی کردهاند – و برخی از آنها (بانک ها، مخابرات، خرده فروشان، و دیگر شرکت ها) حتی به سمت چابکی سازمانی (که بر اساس ایجاد سازمانهای منعطفی که به طور پیوسته تکامل پیدا میکنند تا از فرصتهای ایجاد شده در بازار بهره گرفته و همزمان کارمندان خود را هم به کار بگیرند)، حرکت کردهاند. مزایا بسیار مستقیم و مشخص هستند: شرکتهایی که چابکی سازمانی را با موفقیت میپذیرند، میتوانند، بر طبق تحقیق McKinsey، عملکرد مالی را به اندازهی 20 تا 30 درصد افزایش دهند. این عملکرد با یک پیشرفت 30 تا 50 درصدی در در عملکرد اجرایی، بهبود 10 تا 30 امتیازی در امتیاز داده شده از طرف مشتریان، و بهبود 20 تا 30 امتیازی در امتیاز مشارکت کارمندان تقویت میشود. این عملکرد بهتر به همراه تجربه و پایگاه مشتریان موجود شرکتهای سنتی، به آنها کمک میکند که از رقابت عقب نمانده و به صورت مؤثر با متحول کنندگان دیجیتالی رقابت کنند.
سازمانهای چابک موفق – در هر اندازه و در کل صنایع – رویکردی مشابه را درمورد پنج عنصر اصلی یعنی استراتژی، ساختار، فرایند، مردم و تکنولوژی اتخاذ میکنند. و در حالی که شرکتهای بسیاری با موفقیت با چهار عنصر اصلی مواجه میشوند، آنها اغلب همچنان با عنصر آخر یعنی تکنولوژی دچار مشکل هستند. در این مقاله، ما در مورد چالشهای رایج در دستیابی به چابکی سازمانی از دید IT بحث میکنیم و پنج تغییری را که CEO ها و مدیران ارشد اطلاعاتی (CIO ها) میتوانند به همراه هم برای قرارگیری در مسیر درست، افزایش سرعت IT تا ده برابر، و کاهش هزینهها برای رسیدن سطح به دست آمده توسط برترین های دیجیتال انجام دهند، مشخص میکنیم.
Admin
مطالب مرتبط
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر