امروزه متدهای چابکی در بسیاری از سازمانها محقق شده است. پیچیدگی فرصتهای دیجیتال و غیرقابل پیشبینی بودن مشتران و رقبا هر دو در حال افزایشاند و پیشبینی آنچه کسبوکارها در آینده به آن نیاز دارند را دشوار میکنند. به همین دلیل است که چابکی عامل قاطعی برای ارتقای پاسخگویی سازمانی به نوسان بالا است.
وقتی بحث دگردیسی دیجیتال پیش میآید، بسیاری از سازمانها در پاسخ به تغییر شرایط جهت تصمیمگیری صحیح درباره دیجیتالیشدن در زمان درست دچار نقصآنها و محدودیتهایی هستند. از سوی دیگر، هنگامی که قصد حرکت به سوی مقیاس دادن به فعالیتهای دیجیتالیشان را دارند، بسیار دیرهنگام فرصتها و نوآوریهای از دست رفته را میفهمند. از طرفی میترسند خطرات و تهدیداتی که اجرای موفق نوآوریهایشان را به چالش کشیده یا متوقف میکنند را از دست بدهند. یعنی آنها در حال تلاش برای باقی ماندن در کورس تغییرات جاری هستند.
در این زمینه میتوان استدلال کرد که آیا سازمانها میتوانند تنها برای دست آوردن یک مزیت رقابتی موقت در مقایسه با سود بلندمدت تلاش کنند یا خیر. این نشاندهندهی تجدید نظر بنیادین درباره این نکته است که آیا مدیریت سنتی چابک میتواند اصلا ضامن دگردیسی دیجیتال باشد یا خیر؟
در این مقاله دکتر رضا سمیعزاده در خصوص استراتژی چابکی در عصر دیجیتال مباحثی عنوان نمودهاند.
دکتر رضا سمیعزاده؛ کوچ تحول دیجیتال و چابکی سازمانی
امروزه متدهای چابکی در بسیاری از سازمانها محقق شده است. پیچیدگی فرصتهای دیجیتال و غیرقابل پیشبینی بودن مشتران و رقبا هر دو در حال افزایشاند و پیشبینی آنچه کسبوکارها در آینده به آن نیاز دارند را دشوار میکنند. به همین دلیل است که چابکی عامل قاطعی برای ارتقای پاسخگویی سازمانی به نوسان بالا است.
وقتی بحث دگردیسی دیجیتال پیش میآید، بسیاری از سازمانها در پاسخ به تغییر شرایط جهت تصمیمگیری صحیح درباره دیجیتالیشدن در زمان درست دچار نقصآنها و محدودیتهایی هستند. از سوی دیگر، هنگامی که قصد حرکت به سوی مقیاس دادن به فعالیتهای دیجیتالیشان را دارند، بسیار دیرهنگام فرصتها و نوآوریهای از دست رفته را میفهمند. از طرفی میترسند خطرات و تهدیداتی که اجرای موفق نوآوریهایشان را به چالش کشیده یا متوقف میکنند را از دست بدهند. یعنی آنها در حال تلاش برای باقی ماندن در کورس تغییرات جاری هستند.
در این زمینه میتوان استدلال کرد که آیا سازمانها میتوانند تنها برای دست آوردن یک مزیت رقابتی موقت در مقایسه با سود بلندمدت تلاش کنند یا خیر. این نشاندهندهی تجدید نظر بنیادین درباره این نکته است که آیا مدیریت سنتی چابک میتواند اصلا ضامن دگردیسی دیجیتال باشد یا خیر؟
در این مقاله دکتر رضا سمیعزاده در خصوص استراتژی چابکی در عصر دیجیتال مباحثی عنوان نمودهاند.
دکتر رضا سمیعزاده؛ کوچ تحول دیجیتال و چابکی سازمانی
Admin
مطالب مرتبط
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر