عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشکده فنی و مهندسی صنایع دانشگاه الزهراء

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره هلدینگ فاخر

عضو هیأت مدیره شرکت تیپاکس

دکترای مهندسی صنایع (گرایشIT) از دانشگاه تربیت مدرس

دکترای مهندسی صنایع (گرایشIT) از دانشگاه تربیت مدرس

فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف

لیسانس مهندسی صنایع (گرایش تولید صنعتی) از دانشگاه صنعتی شریف

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره هلدینگ فاخر

عضو هیأت مدیره شرکت تیپاکس

عضو هیأت مدیره هلدینگ جهان ارقام پارس (1398-1400)

 مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا)(1398-1400)

عضو هیأت مدیره شرکت مهندسی نیروان (1396-1399)

رئیس هیأت مدیره مرکز اپل ایران (1389-1398)

عضو هیأت مدیره هلدینگ فودلند (سرزمین غذای آتیه دماوند (1397-1398))

مدیرعامل هلدینگ فودلند (سرزمین غذای آتیه دماوند (1397-1398))

رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه بازار دماوند (1397-1398)

عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران (دو دوره)

عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت تجارت ایران مال (1392-1396)

 مدیرعامل شرکت مهندسی نیروان (1396-1397)

مدیرعامل شرکت پدیسار انفورماتیک  (1387-1389)

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات سرمایه گذاری ایران (1386-1389)

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت گسترش انفورماتیک ایران (1381-1386)

مدیر کارخانه داروگر (1381-1382)

معاونت شرکت طراحی و تأمین قطعات خودرو پارس (1380-1387)

مدیر سیستم پروژه شرکت کنترل ترافیک تهران (1376-1378)

مدیر سیستم ها و آموزش شرکت محور ماشین (1373-1374)

معاونت انفورماتیک و فناوری اطلاعات شرکت مطالعات حمل و نقل و ترافیک تهران (1371-1373)

کارشناس سیستم های اطلاعات شرکت طراحی و توسعه سیستم های صنعتی ایران (1369-1371)

مدیر مهندسی صنایع شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (1368-1371)

دانشگاه الزهراء  (1375- هم اکنون):

داده‌کاوی (دکتری و ارشد) – مهندسی سیستمهای اطلاعاتی (کارشناسی ارشد) – سیستمهای اطلاعات مدیریت (کارشناسی و دکترا) – معماری سازمانی فناوری اطلاعات (کارشناسی ارشد) – مدیریت ارتباط با مشتری (کارشناسی ارشد)- برنامه ریزی منابع سازمانی  در سازمانها (کارشناسی ارشد) – تحلیل سیستمها (کارشناسی) – کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (کارشناسی) – شبیه سازی (کارشناسی) – برنامه ریزی حمل و نقل (کارشناسی) – تجارت الکترونیکی (کارشناس)

دانشگاه آزاد واحد کرج (1369-1373): ارائه دروس کنترل پروژه، برنامه ریزی حمل و نقل، سیستم های اطلاعات مدیریت، شبیه سازی

آموزشگاه عالی هواپیمایی کشوری (1367-1369):  ارائه درس مبانی کامپیوتر

دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات (1387- هم اکنون): برنامه ریزی منابع ریزی سازمانی  (کارشناسی ارشد)، مدیریت ارتباط با مشتری (کارشناسی ارشد)، برنامه ریزی استراتژیک (کارشناسی ارشد)

دانشگاه تربیت مدرس (1386- 1390):  ارائه درس مدیریت ارتباط با مشتری

شرکت پتروشیمی بین المللی (1369-1370): تدریس مباحث اصلی کنترل پروژه و بسته نرم افزاری HPM

تصمیمات استراتژیک و سیگنال‌های ضعیف؛ پیش‌نگر برای تصمیم‌گیری/ دکتر رضا سمیع زاده، محبت سادات نقوی الحسینی

مدل‌های کسب و کار دیجیتال، پیشران‌های تحول و نوآوری/ دکتر رضا سمیع زاده، سحر وطنخواه

پیشران‌های تحول دیجیتال؛ تمام راه‌ها به رایانش ابری ختم می‌شود/ دکتر رضا سمیع‌زاده، شهلا زندی

مدیریت وفاداری مشتریان دیجیتال از برنامه‌های وفاداری سنتی تا تجارب مشتری امنی چنل/ دکتر رضا سمیع‌زاده، شهلا زندی

متن‌کاوی عملی در R/  دکتر رضا سمیع‌زاده، سحر وطنخواه/ در دست چاپ

مدلهای کسب و کار؛ نوآوری، تحول دیجیتال و تجزیه و تحلیل/ دکتر رضا سمیع‌زاده، سحر وطنخواه/ در دست چاپ

چابکی سازمانی در درمان؛ مطالعه موردی از دگرگونی‌های سازمانی موفق/ دکتر رضا سمیع‌زاده، سحر وطنخواه/ در دست چاپ

تجارت الکترونیک/ دکتر رضا سمیع‌زاده، دکتر سودابه نامدار زنگنه

سیستم‌های مدیریت فرآیندهای کاری و ERP II/ دکتر رضا سمیع‌زاده

مدیریت ارتباط با شهروند/ دکتر رضا سمیع‌زاده

ایجاد و توسعه ارزش در مدیریت ارتباط با مشتری/ دکتر رضا سمیع‌زاده، سحر وطنخواه

داده‌کاوی و مدیریت ارتباط با مشتری/ دکتر رضا سمیع زاده

مقالات منتشر شده در مجلات فارسی زبان

  • ارایه مدلی به منظور ارزیابی عملکرد شرکت های حمل و نقل عمومی در ورود به تجارت الکترونیکی (مطالعه موردی شرکت قطارهای مسافربری رجا)، پژوهشنامه حمل و نقل، سال 1387، دوره 5، شماره 4
  • ارائه مدل دوهدفه انتخاب تأمین کننده در زنجیره تأمین و حل آن از طریق الگوریتم‌های فراابتکاری (مطالعه موردی در صنعت خودرو)، نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید
  • مدلی برای محاسبه نرخ رویگردانی  مشتریان در شرکت‌های مخابراتی ایران، نشریه فرآیند مدیریت و توسعه
  • کاربرد الگوریتم‌های یادگیری ماشین در متن کاوی با رویکرد آنالیز احساس، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت فناوری اطلاعات
  • مدلی برای پذیرش بانکداری الکترونیکی با در نظر گرفتن عامل اعتماد مشتریان، مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات
  • مقالات منتشر شده در کنفرانس های داخلی

  • امیر البدوی، حبیب روزبه، رضا سمیع زاده. (1384). تبیین چارچوب مدل تجاری رقابت پذیر e-B2B برای سازمانهای متوسط و کوچک ایران، چهارمین کنفرانس ملی مهندسی صنایع.
  • سمیرا عرب کرلو، رضا سمیع زاده. (1395). ارائه مدل ارتباط استفاده از سایتهای شبکه اجتماعی در محل کار و عملکرد کارکنان، دومین کنفرانس بین المللی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد.
  • محمد حسین زیرکجا، رضا سمیع زاده. (1389). مدل تحلیل ریسک توسعه تجارت الکترونیک با کمک سیستم پشتیبان تصمیم فازی، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری
  • فریبرز موسوی، صدیقه رضائیان، رضا سمیع‌زاده، (1386). نقش مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (e-CRM) در گردشگری (Tourism)
  • زینب جوکار، رضا سمیع زاده. (1389). تحلیل ریسک سرمایه گذاری درتوریسم الکترونیک، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری
  • رضا سمیع زاده، سحر وطنخواه. (1395). استفاده از تکنیک های داده کاوی به منظور پیش بینی رویگردانی مشتری، کنفرانس بین المللی پژوهش در نوآوری و فناوری
  • رضا سمیع زاده، مریم نائیجی، رکسانا طاهری. (1395) CRM در صنعت هتل (مطالعه موردی بر روی 10 هتل انتخابی تهران). دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • رضا سمیع زاده، سیده آزاده جلالی. (1395). بررسی اثرات و شیوه صحیح مصرف آنتی بیوتیک ها در نوزادان مشکوک به سپسیس با راهکار داده‌کاوی، کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری.
  • رضا سمیع زاده، آمنه قاسم زاده گوشلوندانی. (1395). ارزیابی ریسک در حوزه پروژه های فناوری اطلاعات (مطالعه موردی: موسسه فرهنگی و هنری توسعه پردیس هنر). کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری.
  • رضا سمیع زاده، زهرا محمدی. (1395). ارائه مدلی برای مکان یابی شعب بانک با درنظرگرفتن پوشش جزئی، دومین کنفرانس ملی مدیریت، بازاریابی و کارآفرینی.
  • رضا سمیع زاده، پگاه رحیمیان. (1394). آگاهی از رفتار و احساس مشتریان برای تصمیم گیری و مدیریت سازمان، با رویکرد نرمال در آنالیز احساس و استفاده از معنا شناسی متنی (متن کاوی) در شبکه های اجتماعی. دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی مهندسی صنایع
  • رضا سمیع زاده، آزاده ارجمند. معرفی استراتژی نوین جمع سپاری و راهکارهای پیاده سازی آن در فضای کسب وکار (مطالعه موردی: شرکت اپل). دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنابع.
  • پیام خداقلی، رضا سمیع زاده. (1394). ارائه مدل مبتنی بر فناوری اطلاعات و عوامل سازمانی در برانگیختن کارکنان در تسهیم دانش، اولین کنفرانس ملی تصمیم گیری در علوم مهندسی و مدیریت.
  • مهشید ذاکر، رضا سمیع زاده. (1393). اندازه گیری اثر شبکه های انبوه برتقسیم بندی نظرات از طریق توییتر، کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع.
  • طلوع امیری فر، رضا سمیع زاده، بابک تیمورپور. (1393). ارزیابی الگوی رفتاری مشتریان نسبت به برندهای شناخته شده در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک متن کاوی، کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع.
  • نسترن قربانی، حامد حبیب نژاد، رضا سمیع زاده. (1393). مطالعه تحقیقی در تعیین اهمیت فاکتورهای موثربر سرمایه گذاری در طرح های تامین مالی جمعی با استفاده از شبکه های عصبی. اولین کنفرانس بین المللی ابزار و تکنیک های مدیریت.
  • نسترن قربانی، حامد حبیب نژاد، رضا سمیع زاده. (1393). مروری بر مباحث موجود در تامین مالی جمعی، اولین کنفرانس بین المللی ابزار و تکنیک های مدیریت.
  • رضا سمیع زاده، سودابه نامدار زنگنه، یاسمن چریانی زنجانی. (1391). بررسی شاخصهای موثرارزیابی آمادگی الکترونیکی درصنعت هتلداری ایران، هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع.
  • رضا سمیع زاده، سودابه نامدار زنگنه، رضا سمبع زاده. (1390). ارائه مدل ارزیابی آمادگی الکترونیکی در صنعت هتل داری ایران، اولین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • رضا سمیع زاده، پریسا محسنی زاده، شیوا صالح نیا، الهه رفیعی. (1389). بررسی زیر ساخت های مورد نیاز جهت ورود فن آور NFC به ایران، اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران.
  • رضا سمیع زاده، سعید جهانیان. (1387). بررسی تاثیر مدلسازی فرایندهای کسب و کار با استفاده از متدولوژی شی گرا بر ایجاد دانش در سازمان، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • حامد خسروی، رضا سمیع‌زاده. (1388). توسعه چارچوبی برای موفقیت برنامه‌ریزی سیستمهای اطلاعات استراتژیک در بخش دولتی ایران با رویکرد ایجاد سیستم پشتیبان تصمیم گیری. ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • وحید فرجی، رضا سمیع زاده. (1384). چارچوبی برای اندازه گیری بازگشت سرمایه حاصل ازمعماری سازمان، چهارمین کنفرانس ملی مهندسی صنایع.
  • رضا سمیع زاده، سودابه نامدار زنگنه. (1381). جایگاه مدیریت زنجیره عرضه در صنایع خودرو ایران و ارائه مطالعه موردی، دومین کنفرانس ملی مهندسی صنایع.
  • رضا سمیع‌زاده (1395). استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی به منظور ارزشیابی و پیش بینی عملکرد پرسنل دانشگاه، سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد، مدیریت و حسابداری با رویکرد ارزش آفرینی
  • رضا سمیع زاده، سحر وطنخواه، فاطمه قاسمی. (1395). بررسی شیوه‌های آنلاین مدیریت ارتباط با مشتری در مراکز خرید اینترنتی، اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری
  • بختیار صالحی، رضا سمیع‌زاده. (1393). ارائه مدلی برای تحلیل هزینه فایده راه‌اندازی و گسترش سرویس‌های بانکداری الکترونیک در ایران (مطالعه موردی بانک مسکن). کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی.
  • رضا سمیع‌زاده، سپیده جلیل‌زاده، سحر وطنخواه. (1395). نقش کسب و کاری رایانش ابری در شبکه های اجتماعی. اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری
  • رضا سمیع‌زاده، فضه پرتوی. (1397). پیش‌بینی میزان فروش یک سایت فروش فایل‌های آموزشی با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی در روش‌های پیش‌بینی (مطالعه موردی). کنفرانس ملی پژوهش‌های نوین در مدیریت و مهندسی صنایع
  • رضا سمیع‌زاده، کامبیز حیدرزاده، وحید فرمانی. (1397). بررسی تأثیر فعالیت‌های بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بر ارزش برند و پاسخ‌دهی مشتری مورد مطالعه: مشتریان بانک ملت تهران، پنجمین همایش ملی  پژوهش‌های مدیریت و علوم انسانی در ایران.
  • رضا سمیع‌زاده، سمیرا قدیرزاد، (1397). پیش‌بینی قیت خودرو به کمک روش شبکه‌های عصبی مصنوعی وکنفرانس بین‌المللی یافته‌های نوین در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و بانکداری
  • رضا سمیع‌زاده، رکسانا طاهری، (1397). ارزیابی میزان وفاداری مشتریان در ساختار مدیریت روابط مشتریان (CRM) با استفاده از خوشه‌بندی k-Means و روش آنالیز RFM و ارزیابی اعتبار خوشه‌بندی با استفاده از شاخص دیویس بولدن، کنفرانس بین‌المللی یافته‌های نوین در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و بانکداری.
  • سحر صالحی، رضا سمیع‌زاده (1396). مروری بر زنجیره ارزش در داده‌های کلان. سومین کنفرانس ملی محاسبات توزیعی و پردازش داده‌های بزرگ
  • سمانه تفهمی واجارگاه، رضا سمیع‌زاده، (1396). مروری بر کاربرد وب کاوی. سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و مهندسی صنایع
  • رضا سمیع‌زاده، سعید جهانیان، (1387). بررسی تأثیر مدلسازی فرآیندهای کسب و کار با استفاده از متدولوژی شی گرا. پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • رضا سمیع‌زاده. (1395). ارائه مدلی یکپارچه به منظور بهینه‌سازی شبکه توزیع و برنامه ریزی تولید با در نظر گرفتن بالانس خط مونتاژ. کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع و مدیریت
  • Hashemian, S. M., Behzadian, M., Samizadeh, R., & Ignatius, J. (2014). A fuzzy hybrid group decision support system approach for the supplier evaluation process. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology73 (5-8), 1105-1117.‏
  • Samizadeh, R., & Vatankhah, S. (2015). Supplier Risk Recognition and Evaluation with Delphi and Bayesian Networks Approaches. Technology3(03), 244-253.‏
  • Samizadeh, R., & Ghelichkhani, B. (2010). Use of semantic similarity and web usage mining to alleviate the drawbacks of user-based collaborative filtering recommender systems use. International Journal of Industrial Engineering and Production Research (IJIE), English.‏
  • Mamaghani, N. D., Samizadeh, R., & Saghafi, F. (2011). Developing a Combined Framework for Evaluating IT Projects based on IT-BSC and COBIT. International Journal of Digital Content Technology and its Applications5(5), 10-22.‏
  • Jahanyan, S., & Samizadeh, R. (2011). Leveraging a standard documentation for enhancing the efficiency and effectiveness of software testing. In Academy of Business Research International Meeting.‏
  • Mamaghani, N. D., Samizadeh, R., & Saghafi, F. (2011). Evaluating the readiness of Iranian research centers in knowledge management. American Journal of Economics and Business Administration3(1), 203.‏
  • Samizadeh, R., & Nikoo, N. (2012). Checking effective factors and presenting the framework for customer relationship management in hospitals in Iran. Engineering Management Research1(2), 163.‏
  • Samizadeh, R., Koosha, H., Zangeneh, S. N., & Vatankhah, S. A New Model for the Calculation of Customer Life-time Value in Iranian Telecommunication Companies.‏
  • Samizadeh, R. (2012). Wiki as a ckm tool in websites. International Journal of Industrial Engineering & Production Research23(3), 217-222.‏
  • YousefKaraji, S., & Samizadeh, R. (2014). Providing a Model to Assess Trends in the Use of Electronic Banking Services: A Case of Saderat and Parsian Banks in Tehran. Asian Journal of Research in Banking and Finance4(3), 287.‏
  • Hashemian, S. M., Behzadian, M., Samizadeh, R., & Ignatius, J. (2014). A fuzzy hybrid group decision support system approach for the supplier evaluation process. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology73(5-8), 1105-1117.‏
  • Mehregan, S., & Samizadeh, R. (2012). Customer Retention Based on the Number of Purchase: A Data Mining Approach. International Journal of Management and Business Research2(1), 41-50.‏
  • Jowkar, Z., & Samizadeh, R. (2011). Fuzzy Risk Analysis Model for E-tourism Investment. International Journal of Management and Business Research1(2), 69-76.
  • Zirakja, M. H., & Samizadeh, R. (2011). Risk Analysis in E-commerce via Fuzzy Logic. International Journal of Management and Business Research1(3), 99-112.‏
  • Zeydabadi Nejad, H., Samizadeh, R., & Hajji, A. (2011). Process of Risk Analysis for Iranian Insurance Companies. International Journal of Management and Business Research1(4), 185-198.‏
  • Nejad, H. Z., & Samizadeh, R. (2013). Decision Support Model for Fire Insurance Risk Analysis in a Petrochemical Case Study. International Journal of Risk and Contingency Management (IJRCM)2(1), 36-50.‏
  • Fathi, H., & Samizadeh, R. (2015). Using artificial Intelligence Techniques to Explore the Relationship between Virtual Learning and Educational Performance of the Students. International Journal of Computer and Information Technologies3(4), 857-868.‏
  • Samizadeh, R., & Mehregan, S. (2015). Retaining Customers Using Clustering and Association Rules in Insurance Industry: A Case Study. International Journal of Management and Business Research5(4), 261-268.
  • ‏Samizadeh, R., Vatankhah, S., & Aghagoli, S. (2017). Introducing a bi-level model to optimise the distribution network design and assembly line balancing. International Journal of Advanced Operations Management9(2), 106-121.
  • Samizadeh, R., Aghagoli, S., & Vatankhah, S. (2019). The effect of IT integration on improving agility, integration and performance of supply chain. International Journal of Advanced Operations Management11(1-2), 126-141.
  • Arjmand, A., Samizadeh, R., & Dehghani Saryazdi, M. (2019). Improved Forecasting of Short Term Electricity Demand by using of Integrated Data Preparation and Input Selection Methods. Journal of Energy Management and Technology3(1), 48-57.
  • Samizadeh, R; Khodabakhshi, Z. Identify reasons for using social networking in organizations and its role in improving organizational performance. international conference of Management, Accounting and knowledge Based Economy.
  • Samizadeh, R. (2015). An optimal control model for customer lifetime value with considering network effects.Problems and Perspectives in Management, In Press.
  • Samizadeh, R. (2015). IT based business model in furniture industry (case study: Nirvana Co). International Business Management, In Press.
  • Fathi, H., & Samizadeh, R. (2016). Pathology and Prediction of Performance of Virtual Students by Using Regression Techniques. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE AND NETWORK SECURITY16(7), 142-149.
  • Reza Samizadeh, Nasrin Dastranj Mamaghani, Fatemeh Saghafi, (2011). A new Framework for evaluating IT projects. Communications in computer and information science
  • Saeed Jahanyan, Reza Samizadeh, (2011). Leveraging a Standard Documentation For Enhancing the Efficiency and Effectiveness of Software Testing. Academy of Business Research
  • Reza Samizadeh, Solaleh Sadat Kalantari Kohbanani, (2016). Data Mining to predict the performance of the staffs in Elementary Schools, 3rd.International conference on management in the 21st. Century
  • Reza Samizadeh, Helia Yousefnejad, (2016). Determining factors affecting a crowdfunding project success: a predictive study. 3rd.International conference on management in the 21st. Century
  •  

     

    مصاحبه با خانه مهندسی صنایع، فروردین 1399، با موضوع سیستم آموزش عالی کشور پس از کرونا

    سخنرانی در 16 امین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع- بهمن 1398

    مصاحبه با ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی پیوست- شماره 60- شهریور 1397

    مصاحبه با برنامه چرخ (شبکه چهار) با موضوع تولید بدون کارخانه، خرداد 1396

    مصاحبه با فصلنامه علمی دانشجویی پویان، خرداد 1395

    مصاحبه با فصلنامه علمی دانشجویی پویان، بهار 1391

    مصاحبه با ماهنامه فرهنگی هنری دمنوش، مهر 1396

    گفتگوی اختصاصی با ITNA با موضوع سیستم فعلی سازمان

    مصاحبه با مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

    فارسی